Fotografie Philipa Platzera charakterizuje predovšetkým ich energia, či už ide o zábery z motokrosu, endura alebo podujatí na motocyklovej trati. Philip od narodenia vyrastal s vášňou pre outdoorové športy, takže túto horlivosť pre pohyb má zrejme v krvi. Jazdci a ich stroje stúpajú po balvanových terénoch, vrhajú sa do ostrých zákrut a pri prejazde okolo seba vymršťujú obrovské oblúky blata a vody. Každý záber priam prekypuje aktivitou. Od malička lyžuje, surfuje a jazdí na snowboarde a táto verva sa rozhodne prejavila aj v jeho portfóliu.
„Každé fotografovanie je novou výzvou,“ smeje sa Philip, „a myslím, že práve preto s ním neprestávam. Ak chcete v teréne získať čo najdramatickejšie zábery, vždy sa musíte prispôsobiť a nájsť riešenia. Nikdy to nie je o tom, že niekam len prídete a stlačíte spúšť.“
„Dobrým východiskom na dosiahnutie väčšej pôsobivosti sú uhly,“ hovorí Philip. „Zmena polohy pri fotografovaní dokáže výrazne prispieť k premene niečoho, čo vyzerá celkom staticky, na snímku plnú deja,“ vysvetľuje. „Málokedy ma uvidíte fotografovať postojačky. Vždy som nízko a snažím sa pozerať smerom hore na jazdca, čo má viacero výhod. Nízke uhly takmer vždy dodávajú objektu väčšiu silu a v prípade motorkárov ich doslova vyzdvihujú v zábere, takže každý ich skok je zveličený.“
„Hĺbku dodáva aj nízka perspektíva,“ pokračuje, „takže vidíte viac pozadia – napríklad hory a za nimi oblohu – a v zábere je aj viac popredia. To všetko vnáša do snímky fyzickú stránku, takže nejde len o postavu uprostred ničoho, ale o športovca, ktorý predvádza neuveriteľné výkony v reálnom prostredí.“
Prostredie je na Philipových snímkach nepochybne dôležité. „S vodou a prachom som jednoznačne kamarát,“ smeje sa, „a čím viac, tým lepšie, pokiaľ s tým teda nemajú problém jazdci. Bez striekajúcej vody a prachu sa snímky, o ktoré sa snažíte, robia ťažko. Občas dokonca zámerne nasypeme do zákrut trochu sypkého štrku alebo piesku, aby tam bolo niečo, čo sa dá rozvíriť.“
Je to podľa neho aj v záujme popredia: „Ide o to, že bez popredia môže obraz vyzerať veľmi plocho, ale ak máme medzi fotoaparátom a jazdcom trochu zelene alebo nejaké skaly, dodá to záberu krásnu hĺbku. Aby som dosiahol čo chcem, občas do záberu presuniem skaly, ale takisto z neho niekedy musím odstrániť prekážky alebo rušivé prvky. A k tomu,“ pokračuje, „ak je v zábere popredie a vy pri zábere sledujete motorku technikou panning pri čase napríklad 1/80 s alebo 1/60 s, popredie sa rozostrí ešte viac ako pozadie a to celé umocňuje pocit rýchlosti, ktorý sa snažím dosiahnuť.“
Popri tomto všetkom sa Philip rozhodne nemôže trápiť tým, či to jeho fotoaparát stíha. Keďže používa fotoaparát Sony Alpha 1, našťastie sa ho to netýka. „Kedysi bolo jedným z najdôležitejších faktorov uistiť sa, že jazdci sú zaostrení, ale vďaka úžasnému systému automatického zaostrovania fotoaparátu Sony Alpha 1 už na to vlastne vôbec nemusím myslieť,“ potvrdzuje. „Všetko, čo chcem mať zaostrené, je dokonale ostré a v 95 % prípadov stačí použiť režim sledovania. Zameriate na motorku, ktorá sa k vám blíži v zákrute, a fotoaparát ju celú dobu sleduje.”
Pri práci s komerčnými klientmi a značkami, ktoré vyžadujú veľa rôznych riešení, je Philip vďačný aj za 50-megapixelové rozlíšenie fotoaparátu Alpha 1. „Veľkosť snímok je podľa mňa vynikajúca,“ hovorí, „keďže sú vďaka nej univerzálne. Klienti môžu snímky použiť tak, ako boli nasnímané, orezať ich tvar tak, aby vyhovoval ich rozloženiu, či dokonca ponoriť sa priamo do nich a vyzdvihnúť detaily na výstroji jazdca alebo sa zamerať na časti motocykla. Ako keby išlo o celkom inú fotografiu!“
Na záver treba spomenúť aj fyzickú stránku fotoaparátu. Odlietavajúci piesok, prach a voda sú potenciálnou hrozbou pre fotoaparáty, ktoré nie sú na túto prácu prispôsobené, ale Philip sa so svojím odolným a voči poveternostným vplyvom utesneným fotoaparátom Alpha 1 cíti úplne bezpečne. „Z počiatku som sa trochu obával, či to fotoaparát zvládne,“ priznáva, „pretože niektoré z týchto situácií bývajú naozaj drsné. Nejde tu o fotografovanie svadby s trochou dažďa. Je to o ležaní vedľa kaluže, pričom, ak to jazdec robí správne, tak vás ošpliecha, alebo inokedy zasype prachom. Ale fotoaparát Sony Alpha 1 stačí len trochu vyčistiť a môžem pokračovať. Takže si myslím, že tak ako ja, má tiež veľa energie!“
„Tie najlepšie veci sa dejú mimo vašej komfortnej zóny.“