snímanie cyklistu pomocou fotoaparátu alpha 1 od spoločnosti sony

Skok v kvalite

Nicolai Brix

„Aj keby som mal ten najväčší rozpočet na svete, ak by sa dokonalý príbeh nachádzal dva kilometre od môjho domu, išiel by som snímať tam,“ povedal Nicolai Brix. Ide o puristickú dokumentárnu perspektívu, ktorá je výsledkom dlhých rokov strávených vo fotožurnalizme. Nicolai však rovnaké princípy využíva aj vo svojej súčasnej práci – v hybridnom spojení komerčných fotografií a videí. Keď sme ho požiadali, aby otestoval funkcie na snímanie videí fotoaparátu Alpha 1 od spoločnosti Sony, čo sa rozhodol nasnímať?

„Vlastne som sa rozhodol nasnímať svojho synovca,“ smeje sa. „Volá sa Daniel Steen Nielsen a je členom dánskeho národného cyklotrialového tímu. Je neskutočne obratný, čo uvidíte aj vo videu. Ešte nikdy som s ním nefilmoval,“ pokračuje, „no videl som niekoľko fotografií, ktoré podľa mňa vôbec nezachytávajú Danielov talent a náročnosť tohto športu. Tak som sa rozhodol, že to premietnem do nádherného príbehu.“

Nádherné bude asi to posledné, čo vám napadne pri pohľade na lokalitu, kde sa Daniel, Nicolai a jeho dlhoročný asistent a kamarát Torsten Froestrup rozhodli filmovať s fotoaparátom Alpha 1. „Bolo to tam fakt škaredé,“ spomína Nicolai. „Išlo v podstate o schátranú továreň uprostred ničoho s načmáranými grafitmi po stenách. No Daniel tú lokalitu potreboval, pretože tam boli skoky a prekážky, cez ktoré mohol jazdiť. A ja som potreboval tie prekážky – výzvy, ktoré by otestovali moju kreativitu a funkcie fotoaparátu Alpha 1.“

Nicolai použil jednoduché, no efektívne osvetlenie, aby zakryl zapratanú a špinavú továreň a namiesto toho dostal do popredia Daniela. „Vďaka riadeniu svetla v scéne a ďalším svetelným zdrojom sme mohli isté veci skryť a iné zas zvýrazniť.“ Nicolai a Torsten umiestnili dve veľké LED svetlá osadené Fresnelovými šošovkami za okná továrne, čím napodobnili slnečné svetlo a mohli vypnúť všetky interiérové svetlá. Tým získali pôsobivý tlmený vzhľad s výraznými svetlými časťami, ktoré Daniela vyťahovali z tieňov. V neposlednom rade použil výrobník hmly na vytvorenie tej správnej atmosféry.

cyklista s fotoaparátom alpha 1 od spoločnosti sony pripevneným na riadidlách

 

„Myslel som si, že všetok ten kontrast v scéne dá fotoaparátu zabrať,“ prezradil Nicolai, „no jeho snímač si s ním hravo poradil. Veľmi ma prekvapilo, aký široký dynamický rozsah som mal k dispozícii. Tiene boli fakt tmavé a svetlé časti jasné, no zvládol to. Snímal som v režime S-Log 3 a zábery som manuálne preexponoval o 1 až 1,5 kroku a snímač aj tak zachoval všetky požadované detaily.“

Spomalený pohyb hrá v krátkom filme Trial dôležitú úlohu a Nicolai sa tešil, ako si ho vyskúša vo fotoaparáte Alpha 1 s úchvatnými režimami snímania v rozlíšení 4K rýchlosťou 100 snímok/s a Full HD rýchlosťou 240 snímok/s. „Táto funkcia je stvorená pre takéto projekty, v ktorých spomalený pohyb dokáže príbeh ešte viac zvýrazniť. Pomáha vám vidieť eleganciu a kontrolu, s akou Daniel jazdí na bicykli. Snímal som pri rýchlosti 100 snímok/s a výsledok je úžasný. Rozhodol som sa pre ňu práve kvôli snímanému objektu. Rýchlosť 240 snímok/s je tiež skvelá, no v tomto prípade by bola príliš pomalá. Rozhodne si však nájdem projekt, v ktorom ju využijem naplno.“

nicolai brix komponujúci záber pomocou fotoaparátu alpha 1 od spoločnosti sony

 

Nicolai hravo sledoval Daniela svojím fotoaparátom pripevneným ku stabilizátoru a dokonca snímal aj z ruky vďaka integrovanej stabilizácii obrazu. „Chcel som kontrastovať tú neskutočnú plynulosť pri zdolávaní prekážok so zábermi zachytenými z ruky,“ vysvetľuje. „Systém IBIS fotoaparátu Alpha 1 mi s tým veľmi pomohol. Eliminoval mikrovibrácie a zároveň zachoval prirodzený pocit, takže som dokázal zachytiť ľudskejšie a dynamickej zábery zblízka.“

Pre všetok ten pohyb a snímanie pri širokej clone Nicolai naplno využil aj funkciu automatického zaostrovania so sledovaním objektu. „Až 95 % filmu som nasnímal s automatickým zaostrovaním,“ prezradil. „Je to šialené, pretože väčšinou kombinujem automatické zaostrovanie s manuálnym v oveľa väčšej miere. Pri sledovaní Daniela mi stačilo ťuknúť na monitor a fotoaparát sa postaral o zvyšok – zaostril na jeho tvár či časť bicykla. Musím povedať, že po každom použití som mu začal dôverovať stále viac a viac.“

Od tvorivej sily tímu po fotoaparát, čo sám zvládne každý objekt, model Alpha 1 bol na Nicolaiov projekt priam stvorený. „Okrem videí snímam aj fotografie, takže sa mi dosť hodí do výbavy. Ide o všestranný fotoaparát, pretože kombinuje profesionálne funkcie na snímanie videí, ako napríklad režimy 4K 100p a 8K 30p, a zároveň ním môžete zachytiť dokonalé fotografie. Vďaka tomu mi stačí siahnuť po tomto ľahkom tele a zvládnem s ním čokoľvek. Naozaj sa hodí na všetko,“ skonštatoval.

Vybrané produkty

Nicolai Brix

Nicolai Brix | Denmark

Príbeh na prvom mieste!

Súvisiace príbehy

Zaregistrujte sa na príjem bulletinu α Universe

Gratulujeme, máte prihlásený odber bulletinu α Universe

Zadajte platnú e-mailovú adresu

Ľutujeme, vyskytla sa chyba

Gratulujeme, máte prihlásený odber