Volám sa James Matthews. Som filmár, youtuber a ambasádor spoločnosti Sony z Essexu v Spojenom kráľovstve. Filmovaniu sa vášnivo venujem už od 14 rokov a postupom času som zistil, že pri práci ma inšpirujú emotívne prvky ako príroda, ľudia a hudba. Keď kombinácia týchto vecí vo mne vyvolá určitý pocit, filmovanie sa vtedy stáva mojím nástrojom na vyjadrenie tohto pocitu ostatným.
Nebo v plameňoch
V krátkom filme Nebo v plameňoch zoberiem publikum na úžasné dobrodružstvo za okamihmi, ktoré zažil náš protagonista Luke. Ak sa chcete stať svedkom neobyčajných momentov v prírode, musíte sa vydať do neobyčajných prostredí. Sprevádzame Luka, ktorý v drsných a nádherných podmienkach ostrova Madeira vystúpi na jeho vrchol, kde zažije nebo v plameňoch.
Prvé dojmy zo snímania s kamerou FX6 od spoločnosti Sony
Mojou obľúbenou funkciou kamery FX6 je určite variabilný ND filter a možnosť jeho použitia v automatickom režime. Táto funkcia mi umožnila zachovať konzistentný vzhľad celého filmu a dosiahnuť správnu kompozíciu bez toho, aby som musel robiť kompromisy v kvalite obrazu. Vďaka ND filtru som mohol zachovať konštantnú rýchlosť uzávierky a hĺbku poľa, a tým dosiahnuť požadovanú konzistentnosť.
Ďalšie zlepšenie, ktoré som počas snímania ocenil, je technológia farieb. Odhliadnuc od špičkových filmových kamier Venice a FX9 od spoločnosti Sony je určite najlepšia, akú som kedy videl. Farby sú mimoriadne presné a ešte viac to platí pri obrazovom profile S-Cinetone a 10-bitovej internej hĺbke farieb, ktorá zaisťuje lepšie prechody vo svetlých častiach obrazu (zabraňuje napríklad nesprávnej expozícii v oblakoch na jasnej oblohe) a zároveň prináša ďalšiu výhodu v podobe väčšej flexibility v postprodukcii.
Posledným vítaným zlepšením je potlačenie efektu posuvnej uzávierky. Som veľkým fanúšikom snímania z ruky s pomerne intenzívnymi pohybmi kamery a panorámovaním. V tejto kamere efekt posuvnej uzávierky takmer neexistuje, čo mi umožňuje ovládať tieto pohyby s istotou a bez obáv, že sa v pozadí záberov bude ohýbať príliš veľa rovných čiar.
Vzhľad a objektívy použité počas snímania
Keď chcete dosiahnuť v záberoch určitý vzhľad, musíte si vybrať konkrétne objektívy s rozličnými ohniskovými vzdialenosťami na vyjadrenie rôznych emócií a vyrozprávanie príbehu. Pre mnohé zábery v tomto krátkom filme som použil objektív G Master FE 16 – 35 mm f/2,8 od spoločnosti Sony s ohniskovou vzdialenosťou nastavenou na 35 mm. Chcel som dosiahnuť stredný rozsah so záberom na nášho protagonistu zblízka, ktorý by ho zároveň ukazoval aj v jeho prostredí, keďže to je dôležitým prvkom nášho príbehu. Pre zábery na hlavnú postavu zblízka som použil objektív FE 85 mm f/1,8 od spoločnosti Sony, ktorý mi umožnil oddeliť protagonistu od pozadia a zaostriť určité scény na jeho výraz a emócie. Rýchla clona f/1,8 v spojení so snímačom formátu Full Frame kamery FX6 a interným ND filtrom mi umožnili docieliť vzhľad, ktorý mi poskytoval možnosť dosiahnuť mimoriadne malú hĺbku poľa, keď som chcel postavu oddeliť, a zároveň nezmeniť vzhľad. Striedanie týchto dvoch objektívov bolo dôležité na vyobrazenie vývoja emócií postavy a zmien prostredia, v ktorom sa nachádzala.
Tipy na snímanie s kamerou FX6 od spoločnosti Sony a záver
Rýchly tip pre každého, kto sníma s kamerou FX6 od spoločnosti Sony, je spoľahnúť sa na nový variabilný ND filter. Ak máte víziu alebo predstavu o vzhľade filmu, nemajte pocit, že v záujme udržania správnej expozície musíte niečo z tohto vzhľadu obetovať. Variabilný ND filter vám poskytne viac možností na kreativitu a slobodu v štýle snímania. Táto kamera je pre nás filmárov úžasným nástrojom: poskytuje formát Full Frame, úžasný výkon pri slabom svetle, variabilný ND filter a skvelú 10-bitovú technológiu farieb. Bola navrhnutá tak, aby nám pomáhala vytvárať skvelé kinematografické diela a dodať im individuálny vzhľad. Stačí nastaviť svetlá a začať nahrávať!
„Moja práca je inšpirovaná emóciami. Chcem v divákoch sledujúcich moje filmy vyvolať špecifický pocit tým, že sa so mnou vydajú na cestu.“