Volám sa Oliver Wallner a som vizuálnym tvorcom Sony Europe v rakúskej Viedni. Od roku 2007 som nadšeným fotografom a vo svojom krásnom meste stále hľadám nové perspektívy a kompozície – väčšinou v noci. Rád zachytávam svetlá veľkomesta a jemné pouličné detaily. Na to potrebujem ostrosť a krásne rozostrenie, ktoré mi poskytujú moje objektívy.
Trávim dlhé hodiny prechádzkami po uliciach Viedne, aby som našiel ten správny výraz pre svoj fotografický štýl. Dôležité je zaistiť kombináciu správneho osvetlenia a objektívu vynikajúcej kvality. V mojej výbave väčšinou nájdete rýchle širokouhlé objektívy zo série Sony G Master v spojení s fotoaparátom Alpha 7 IV, takže som bol rád, že si ju môžem rozšíriť o nový model 50 mm f/1,4 GM.
Momentálne siaham po objektívoch 24 mm f/1,4 a 35 mm f/1,4 Sony G Master – oba sú neuveriteľné a dokonale sa hodia pre moju prácu. Keď som prvýkrát nasadil objektív 50 mm f/1,4 na fotoaparát Alpha, dostavil sa dôverne známy pocit, pretože má veľmi podobnú veľkosť a hmotnosť ako spomínané dva objektívy a pôsobí rovnako odolným a kvalitným dojmom. Od stredu až po okraj je mimoriadne ostrý – dokonca aj pri úplne otvorenej clone – a ponúka výnimočnú farebnosť a kontrast.
Keďže ohnisková vzdialenosť je o niečo dlhšia, než je u mňa zvykom, bolo pre mňa zaujímavé sledovať, aké nové možnosti sa mi otvoria s užším zorným poľom. K objektom som sa mohol viac priblížiť, takže ľahko zaplnili celú snímku. Táto ohnisková vzdialenosť je skvelá pre pouličnú fotografiu a páčila sa mi prirodzená perspektíva, ktorú mi objektív ponúkal.
Asi 90 % mojich fotografií vzniká v noci, takže slabé osvetlenie je pre mňa druhou prirodzenosťou. Zároveň ide o jeden z dôvodov, prečo som prešiel na objektívy s pevnou ohniskovou vzdialenosťou a širokou clonou – pri clone f/1,4 nemusím až tak zvyšovať citlivosť ISO (hoci Alpha 7 IV dokáže bez problémov zvládať vysoké hodnoty ISO).
Ak mám však byť úprimný, na fotení pomocou objektívov s rýchlou uzávierkou a úplne otvorenou clonou mám najradšej neuveriteľné rozostrenie – najmä pri objektívoch G Master. Vždy som si myslel, že nič neprekoná vzhľad, ktorý dosiahnem s 24 mm a 35 mm objektívmi, ale nemohol som uveriť tomu, ako sa darilo 50 mm objektívu. Snímaný objekt si zachoval neuveriteľnú ostrosť a pozadie akoby sa rozplývalo do toho najjemnejšieho a najkrajšieho rozostrenia. Kontrast je stále vysoký a výborné je aj rozlíšenie, dokonca aj na miestach, ktoré nie sú zaostrené.
Hoci väčšina mojej práce sa točí okolo statických fotografií, natáčam aj videá a je samozrejmé, že rýchla clona sa mimoriadne hodí pri slabo osvetlených pouličných scénach. Vzhľadom na kompaktnosť mi nerobilo ťažkosti pracovať s gimbálom – vlastne bolo pre mňa jednoduché striedať objektívy, pretože majú podobnú veľkosť a hmotnosť.
Vždy som si myslel, že moju ideálnu výbavu tvoria objektívy 24 mm a 35 mm G Master, ale našťastie som v taške ešte našiel dosť miesta na objektív 50 mm f/1,4. Môžete mi veriť, že ma bude sprevádzať na každé ďalšie fotenie.
Oliver je vizuálny tvorca Sony Europe