Zaostrenie snímky

Marian Sterea | Veľký čierny klobúk

Inšpiráciou pre túto snímku mi bola francúzska móda zo 60. rokov. Chcel som vytvoriť fotografiu, ktorá bude veľmi minimalistická a ktorá zvýrazní ženskosť snímaného objektu.

Snímku som vytvoril v mojom štúdiu v Konstance a modelka je v skutočnosti vizážistka, s ktorou som kedysi pracoval. Jej vzhľad presne zodpovedal predstave, ktorú som chcel premietnuť do fotografie. Zvolili sme jednoduchý, no štýlový čierny rolák doplnený obrovským čiernym klobúkom s lemom, ktorý sme nechali vyrobiť priamo pre toto fotenie. Vedel som, že toto oblečenie zvýrazní jej črty a výsledok bude vyzerať skvelo.

Ďalším dôležitým prvkom snímky je farba pozadia. Chcel som použiť farbu, ktorá zvýrazní odtieň modelkinej pleti a pritiahne na ňu pozornosť diváka. Preto som sa rozhodol pre modré pozadie s prechodom, ktoré som vytvoril pomocou malého svetla Dedolight pokrytého gélom Colour Temperature Blue (CTB). Vďaka tomu, že som použil nepretržité osvetlenie namiesto blesku, mohol som si predstaviť výslednú snímku už počas príprav. Začal som osvetľovaním pozadia, ako aj vytváraním prechodu a siluety modelky. Následne som si vybral reflektor pre svetlo Dedolight, ktorý zjemnil svetlo dopadajúce na modelkinu tvár. Musel som sa uistiť, že časť svetla dopadá aj na látku na jej krku, aby tam vznikla hranica medzi ním a klobúkom.

portrét ženy s veľkým čiernym klobúkom

© Marian Sterea | Sony α1 + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/200s @ f/1.8, ISO 500

Po výbere oblečenia a príprave osvetlenia nadišiel čas na pózovanie. Požiadal som ju, aby zaujala postoj ako modelky zo 60. rokov, a všetky línie a tmavý priestor vytvorený veľkým klobúkom privádzali pozornosť diváka priamo na jej tvár.

Snímku som zachytil fotoaparátom Alpha 1 od spoločnosti Sony s objektívom Zeiss Sonnar T* 55 mm f/1,8 ZA. Clonu som nastavil na hodnotu f/1,8, aby som získal hĺbku poľa, ktorá vytvára najostrejší bod snímky na jej očiach. Uľahčil som si to funkciou automatického zaostrovania na oči fotoaparátu Alpha 1, vďaka čomu som sa mohol naplno sústrediť na získanie požadovanej pózy a výrazu modelky a nemusel som si robiť starosti zaostrovaním.

Keďže som si chcel byť istý, že zachytím tú najlepšiu snímku, snímal som v malých sériach po dvoch či troch snímkach. Potom som požiadal modelku, aby zmenila pózu, a znova som ju odfotografoval. Vďaka automatickému zaostrovaniu na oči bola každá fotografia perfektne ostrá. Navyše som vedel, že nemusím kontrolovať, či sú oči dostatočne zaostrené, a mohol som si jednoducho vybrať fotografiu, ktorá sa mi páčila najviac.

Vďaka osvetleniu a nastaveniu fotoaparátu si záverečná fotografia vyžadovala iba pár úprav. Použil som softvér Capture One a Adobe Photoshop, aby som opravil pár malých nedokonalostí a zľahka zmäkčil odtieň pleti. Celý proces upravovania mi trval menej než 10 minút.

Vybrané produkty

Marian Sterea

Marian Sterea | Romania

„Svadobný fotograf nie je len svedok, ktorý iba nestranne zaznamená všetko dianie. Svadobný fotograf je rozprávač príbehu!“

Súvisiace príbehy

Zaregistrujte sa na príjem bulletinu α Universe

Gratulujeme, máte prihlásený odber bulletinu α Universe

Zadajte platnú e-mailovú adresu

Ľutujeme, vyskytla sa chyba

Gratulujeme, máte prihlásený odber