poloostrov zaliaty zlatým svitom

Objavovanie Amalfinského pobrežia

Alessandro Laurito

Som fotograf krajiniek, ktorý rád cestuje a fotografuje neobyčajné miesta, najmä so silnými prírodnými motívmi. Medzi moje obľúbené patria Dolomity, ktoré navštevujem niekoľkokrát do roka. Vždy odchádzam plný jedinečných zážitkov z fotografovania.

osvetlený dom na kopci

© Alessandro Laurito | Sony α7 IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 2s @ f/5.6, ISO 200

S vybavením od Sony pracujem už roky. Používam rôzne pevné objektívy, avšak v poslednom čase preferujem transfokačné verzie – jednak pre väčšie pohodlie a tiež pre rýchlosť bez straty kvality obrazu. Vždy si so sebou beriem na cesty dva fenomenálne modely, 12 – 24 mm f/2,8 GM a 70 – 200 mm f/2,8 GM II. Ako to už pri objektívoch z radu G Master býva, oba dosahujú neuveriteľnú ostrosť po celej snímke aj pri plne otvorenej clone, takže nikdy nemám pocit, že si musím vyberať medzi výkonom a všestrannosťou.

talianske pobrežie zahalené v rannej hmle

© Alessandro Laurito | Sony α7 IV + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/1250s @ f/11, ISO 200

Nový model 70 – 200 mm je o 30 % ľahší od svojho predchodcu, čo na cestách skutočne oceníte. Neviem, či ten pocit ľahkosti má niečo dočinenia s vyvážením objektívu, v každom prípade však môžete fotiť celý deň a jeho hmotnosť nepocítite. Prstenec transfokácie je veľmi malý a na dosah, takže približovanie je rýchle a prechod zo 70 mm na 200 mm je hračkou.

mestečko na amalfinskom pobreží v noci

© Alessandro Laurito | Sony α7 IV + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/200s @ f/2.8, ISO 1250

Mojím najobľúbenejším objektívom na fotografovanie krajiniek je model 12 – 24 mm GM. Pred jeho uvedením chýbal na trhu vysokokvalitný ultraširoký objektív s veľmi širokou clonou a spoločnosť Sony tú dieru na trhu touto verziou f/2,8 perfektne zaplnila. Bol som skutočne prekvapený, keď počas nočného fotografovania osvetlených mestečiek na Amalfinskom pobreží tento objektív nevyprodukoval jediný odlesk svetiel... neskutočné! Pri clone od f/11 až po f/22 k odleskom prakticky nedochádza. Pri fotografovaní zdrojov prirodzeného alebo umelého svetla získate nádherné hviezdy, na ktorých sa striedajú dlhé cípy s krátkymi.

cesta na amalfinskom pobreží za súmraku

© Alessandro Laurito | Sony α7 IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 13s @ f/14, ISO 200

Ani jeho hmotnosť nie je nadmerná, a to je vzhľadom na jeho svetelnosť skutočne čo povedať. Ďalším veľkým plusom je, že počas fotografovania s dlhou expozíciou je konečne možné použiť zadné filtre (pomerne lacné súpravy 4 ND) bez nutnosti použitia drahých a objemných 150 mm platní.

veža na kopci v taliansku za súmraku

© Alessandro Laurito | Sony α7 IV + FE 70-200mm f/2.8 GM | 1/1250s @ f/2.8, ISO 2500

Čo sa modelu 70 – 200 mm týka, jedným z jeho výhod je potlačenie zmien ohniskovej vzdialenosti pri zaostrovaní vďaka skvelej práci tímu Sony. To isté platí aj o posune zaostrenia počas transfokácie, čo je veľmi užitočné, pretože elimináciou tohto javu je možné udržiavať objekt zaostrený aj pri zmene ohniskovej vzdialenosti.

Ďalším užitočným doplnkom je spínač funkcie Full-Time DMF. Keď je táto funkcia aktivovaná, umožňuje vám manipulovať s ručným zaostrením aj pri zapnutej funkcii sledovania objektu AF-C. Nakoniec ešte spomeniem nový režim 3, ktorý zosilňuje stabilizáciu, a ktorý bol navrhnutý práve do tých situácií, kedy fotoaparát sleduje rýchlo sa pohybujúci objekt.

osvetlená loď na mori

© Alessandro Laurito | Sony α7 IV + FE 70-200mm f/2.8 GM | 0.5s @ f/2.8, ISO 2000

Automatické zaostrenie pracuje na oboch objektívoch bezchybne. Je tomu tak najmä v prípade modelu 70 – 200 mm. V kombinácii s mojím fotoaparátom Alpha 7 IV je prakticky nemožné vytvoriť rozostrené zábery.

Vybrané produkty

Alessandro Laurito

Alessandro Laurito | Italy

Alessandro Laurito je fotograf krajiniek a tvorca obsahu narodený v Taliansku

Súvisiace príbehy

Zaregistrujte sa na príjem bulletinu α Universe

Gratulujeme, máte prihlásený odber bulletinu α Universe

Zadajte platnú e-mailovú adresu

Ľutujeme, vyskytla sa chyba

Gratulujeme, máte prihlásený odber