Keď si vybavíte fotografov alebo kameramanov, väčšinou sú sami a pracujú samostatne, čo im však poskytuje kreatívnu slobodu. Pre Beatrice de Guigne a Jeremieho Pennequina je práca podľa zaužívaných konvencií opakom kreativity a slobody, ktoré na svoje snímky potrebujú.
Fotografka Beatrice a kameraman Jeremie namiesto toho pracujú spoločne ako kreatívna a zručná dvojica známa pod názvom The Quirky.
„Čím sme iní? Neviem,“ hovorí Beatrice. „Možno tým, že sme pár, čo je dosť nezvyčajné. Ako hovorí aj naše meno (quirky), sme svojrázni. Preto ho aj používame. Väčšina fotografov používa svoje vlastné meno, my však v pracovnej oblasti takí byť nechceme, pretože takí nie sme ani v bežnom živote.“
Pre Jeremieho je to rovnaké: „Radi pracujeme s ľuďmi, ktorí sú ako my, ktorí nemajú radi konvencie a nepočúvajú rodičov. Preto fotografujeme toľko párov, ktoré utiekli – len nevestu a ženícha, ktorí sa odišli zosobášiť. Máme takéto páry radi.“
Dvojica The Quirky spolu začala pracovať pred štyrmi rokmi. Už vtedy boli spolu a Beatrice za sebou mala desať rokov fotografovania, no Jeremie zanechal kariéru interiérového architekta a išiel za svojím snom stať sa kameramanom.
Nosievajú so sebou niekoľko fotoaparátov a objektívov od spoločnosti Sony. Jeremie používa dvojicu fotoaparátov α7S II, ako aj fotoaparát α7 III.
„Začínal som s fotoaparátom α7S II, ktorý umožňuje snímať pri slabom osvetlení a poskytuje stabilizáciu v rámci fotoaparátu, čo mi umožnilo snímať pri citlivosti ISO 100 000,“ vysvetľuje. „Teraz väčšinou ako hlavný fotoaparát používam model α7 III, no na obrady v kostole a večerné oslavy, ktoré potrebujem snímať pri slabom osvetlení, využívam fotoaparát α7S II.
Beatrice sa spolieha na dva fotoaparáty α9 od spoločnosti Sony, na ktoré prednedávnom prešla z profesionálnych digitálnych zrkadloviek.
Spočiatku pre ňu bolo zvláštne pracovať s elektronickým hľadáčikom, no teraz ho, ako aj mnoho ďalších funkcií fotoaparátu α9, vníma ako výhodu: „Fotoaparát α9 od spoločnosti Sony mám rada zo štyroch hlavných dôvodov, ktorými sú bezchybný elektronický hľadáčik, tichá uzávierka, skvelé automatické zaostrovanie a zobrazenie expozície cez hľadáčik.“
Beatrice ďalej vysvetľuje: „Vďaka kombinácii všetkých týchto funkcií viete, že budete mať využiteľnejšie snímky. Dokážem tiež zvýšiť citlivosť a viem, že snímky vytvárané pri vysokej citlivosti budú stále vyzerať skvelo.“
Vďaka jedinečnému štýlu a pohľadu na svadby sa tento pár rýchlo etabloval medzi svadobnými fotografmi a kameramanmi v mieste svojho pôsobenia – v juhofrancúzskom meste Bordeaux. Najčastejšie však nefotia miestnych. V skutočnosti radi zachytávajú Britov, Američanov a Austrálčanov, ktorí sa do tejto oblasti prichádzajú brať.
„Deväťdesiat percent našich klientov nie sú Francúzi. Francúzi mávajú ozaj zlé svadobné prejavy,“ smeje sa Jeremie. „Oveľa radšej mám anglické prejavy počas pohostenia. Američania a Angličania svoje pocity vyjadrujú viac.
Vďaka sociálnym médiám má dvojica The Quirky možnosť cestovať po svete. „Tento rok sme fotografovali v Maroku, USA, Austrálii, Taliansku, na Islande a v Španielsku – 15 svadieb v zahraničí. Vďaka Facebooku a Instagramu sme boli pred desiatimi dňami na Havaji.“
Čo sa týka objektívov, ktoré na tieto rozličné lokality berú, obaja používajú objektívy s ohniskovou vzdialenosťou 35 mm, ktoré pomáhajú zlúčiť fotografie a video do uceleného výsledného projektu.
Jeremie používa objektív Loxia 35 mm f/2 od partnera spoločnosti Sony, spoločnosti Zeiss, a Beatrice používa objektív Sony Zeiss Distagon 35 mm f/1,4 T*. Pri scéne s ohniskovou vzdialenosťou 35 mm môže Beatrice prejsť na svoj spoľahlivý objektív Sony 85 mm f/1,4 GM a zachytiť prirodzené portréty nevesty, ženícha a všetkých hostí.
Dvojica The Quirky zachytáva výnimočný deň štýlom odzrkadľujúcim charakter nevesty a ženícha.
Beatrice to takto pekne zhŕňa: „Dúfame, že naše fotografovanie bude odlišné. Všetko sa snažíme robiť odlišne. Jednotlivé svadby nebudú mať rovnaké zábery, pretože každý pár je iný. Snažíme sa preto, aby naša kreativita stále a stále aj po mnohých rokoch rástla.“
„Vydajme sa na dobrodružstvo a zabudnime na svoje limity“
„Kamera je mojim perom, moje filmy jej románom“