Hoci pre niektorých z nás môže byť najlepším spôsobom spoznania nového mesta otvorený autobus a náhlavná súprava s výkladom vo viacerých jazykoch, Guillaumovi Ruchonovi stačil len fotoaparát, statív a dve nohy.
Počas nedávnej návštevy Singapuru hneď po príchode vyrazil do ulíc so svojím fotoaparátom a statívom v ruke: „Rozhodol som sa zobrať svoje vybavenie a statív a prechádzať sa v noci po meste, aby som ho mohol naplno objavovať.“
Guillaume našiel jednu oblasť, ktorá ho okamžite zaujala – prístav s modernými fasádami a jasnými svetlami. Bolo to dokonalé miesto, kde si môžete rozložiť statív a začať snímať.
„Pri iných cestách by som na vyhľadanie tých najlepších lokalít na fotografovanie zvyčajne využil blogy alebo Instagram. V prípade tejto cesty som sa však chcel len prechádzať ulicami a pozorovať,“ vysvetľuje.
„Čoskoro som objavil, aká skvelá je architektúra Singapuru. Väčšinou som zostal v oblasti prístavu, pretože som chcel zachytiť panorámu, budovu Marina Bay Sands, park Supertree Grove a, samozrejme, hrať sa s obrazmi vody.
Kedysi sa vravievalo, že kľúčom k tým najlepším záberom je vhodné miesto. Ak však chcete, aby bola fotka ozaj skvelá, treba sa zamerať na zachytenie svetla.
„Svetlo je absolútne kľúčové a statív je nevyhnutný na stabilizovanie fotoaparátu, aby ste mohli snímať pri dlhej expozícii,“ vysvetľuje. „Treba sa tiež rozhodnúť, aké vyváženie bielej použijete, keďže rôzne zdroje vyžarujú rôzne zafarbené svelo.“
Guillaume považuje farby scény za ďalší spôsob vyjadrenia sa: „Pri rozprávaní príbehov na jednej snímke môžeme zmeniť atmosféru snímky prostredníctvom teplých alebo chladných farieb, ktoré použijeme pri prispôsobovaní vyváženia bielej.“
Guillaume si do Singapuru vzal svoj spoľahlivý fotoaparát α7R III od spoločnosti Sony a objektívy FE 16 – 35 mm f/2,8 a 24 – 105 mm f/4 G OSS.
Guillaume hovorí: „Objektív FE 16 – 35 f/2,8 GM je mojou prvou voľbou, keď fotografujem architektúru a krajinu. Nie je príliš širokouhlý a dochádza s ním len k veľmi malému skresleniu. Pri priblížení 35 mm môžete stále snímať pri clone f/2,8 a dosiahnuť skvelé výsledky, čo sa týka ostrosti a definície.
Ako v prípade mnohých iných fotografov, hlavným dôvodom používania fotoaparátu α7R III od spoločnosti Sony je aj pre neho vynikajúce 42,2-megapixlové rozlíšenie. „Neviem bez neho žiť. Úroveň detailov je skvelá na úpravy aj orezávanie,“ hovorí Guillaume. Pri takom množstve detailov môže byť lákavé nastaviť svetlé a tmavé miesta na -100 a +100, aby sa ukázalo, čo sa dá, no Guillaume radí tým, ktorí začínajú, aby sa v softvéri na vykonávanie úprav naučili používať tónovú krivku a prispôsobili jas a kontrast. „Je to kreatívnejšie ako jednoduché prispôsobovanie svetlých a tmavých miest, no je aj náročnejšie naučiť sa to správne používať,“ hovorí.
Vysoké rozlíšenie a dynamický rozsah nie sú jediné funkcie fotoaparátu α7R III, ktoré pomáhajú s nočným snímaním panorám. „Pri nočnom fotografovaní Singapuru mi naozaj veľmi pomáhalo 12,4-násobné zväčšenie.“ Guillaume vďaka nemu dosiahol presné zaostrenie pri slabom osvetlení pomocou elektronického hľadáčika. „Používanie zväčšenia spolu s funkciou stupňovania zaostrovania mi pomohlo dvakrát sa uistiť, že sú moje snímky dokonale zaostrené.“
Guillaume považuje za novú príležitosť objavovať a fotografovať v noci každé mesto. Nie je to však príliš riskantné alebo nudné? „Haha, nikdy,“ hovorí, „počasie a ročné obdobia sa vždy menia a svetlo často tiež. Samozrejme, moje snímky sa takisto menia, ako sa vyvíjam a mením štýl. Vždy je čo objavovať.“