Fullface Productions je skupina troch mladých filmárov z Českej republiky. Špecializujú sa na snímanie outdoorových a akčných športov, najmä horskej cyklisticky, freeride lyžovania a skialpinizmu. To, čo sa začalo ako koníček, prerástlo do práce a teraz filmujú špičkových športovcov v nezvyčajných lokalitách.
Prečo ste sa rozhodli filmovať pre horskú službu Českej republiky?
Už dlho sme rozmýšľali nad tým, pri akej príležitosti by sme mohli svojim divákom ukázať, čo sa deje v zákulisí našej práce. Predovšetkým sme chceli mať možnosť ukázať rôzne situácie a množstvo lokalít. Projekty zamerané na horskú cyklistiku a lyžovanie, ktorým sa venujeme najčastejšie, by nám to neumožňovali. Preto sme sa rozhodli spolupracovať s horskou službou (HS), čo nám umožnilo filmovať lyžovanie, zlaňovanie a prácu so záchranárskymi psami. Navyše sa s členmi HS dobre poznáme a vedeli sme, že spravia všetko pre to, aby nám pomohli získať tie najlepšie výsledky.
Pri svojej práci používate kameru FX6 aj fotoaparát Alpha 7S III od spoločnosti Sony. Ktoré zariadenie plní primárnu úlohu?
Nepovedali by sme, že pri projektoch, akým je napríklad filmovanie pre HS, máme určené primárne a sekundárne zariadenie. Obidve zariadenia používame na zachytenie konkrétnych typov scén. Kameru FX6 používame predovšetkým pri snímaní zo statívu a najčastejšie ju kombinujeme s dlhšími objektívmi, ako napríklad FE 70 – 200 mm f/2,8 GM OSS alebo FE 24 – 70 mm f/2,8 GM.
Kedy používate fotoaparát Alpha 7S III?
Fotoaparát Alpha 7S III používame predovšetkým so stabilizátorom a širokouhlejšími objektívmi. Keďže je tento fotoaparát malý a ľahký, môžeme siahnuť po menšom a ľahšom stabilizátore. Jednou z jeho úžasných funkcií je automatické zaostrovanie so sledovaním, ktoré nám umožňuje snímať filmy pri dlhších ohniskových vzdialenostiach s malou hĺbkou poľa bez potreby prítomnosti prvého asistenta kamery. Tiež sa nám veľmi páči, že aj taký malý fotoaparát ponúka snímanie v rozlíšení 4K rýchlosťou 120 snímok/s, a to bez straty kvality obrazu. V porovnaní s minulou generáciou ide o naozaj obrovský posun.
Ktoré objektívy používate najčastejšie?
Ako kedy, závisí to hlavne od projektu, na ktorom práve pracujeme. Pri istých projektoch cestujeme z miesta na miesto na lyžiach či bicykloch, a tak sa toho snažíme brať so sebou čo najmenej. To znamená, že často používame objektívy FE 16 – 35 mm f/2,8 GM, FE 24 – 70 mm f/2,8 GM a FE 70 – 200 mm f/2,8 GM OSS. Ak nám to situácia dovoľuje, radi k výbave pridáme aj nejaké pevné objektívy, a to najmä tie so širšími ohniskovými vzdialenosťami, ako napríklad FE 24 mm f/1,4 GM alebo FE 35 mm f/1,4 GM. Rovnako tak radi pracujeme s objektívmi ponúkajúcimi mimoriadne dlhé ohniskové vzdialenosti, ako napríklad FE 400 mm f/2,8 GM OSS alebo FE 600 mm f/4 GM OSS. Tieto objektívy sa pri snímaní videí veľmi nepoužívajú, a tak vždy ohúrite divákov jedinečným vzhľadom svojich záberov.
Používate vo fotoaparáte Alpha 7S III alebo kamere FX6 nejaké špeciálne nastavenia?
Pravdepodobne by sme začali výberom kodekov – tie vyberáme podľa toho, o aký typ projektu ide. V prípade televíznej produkcie, v rámci ktorej vieme, že nebudeme mať veľký priestor ani čas na komplexnú úpravu farieb, vyberáme kodeky s nižšou bitovou rýchlosťou. Tu veľmi oceňujeme aj nový farebný profil S-Cinetone.
Tiež by sme odporúčali vo fotoaparáte Alpha 7S III upraviť aj jednotlivé nastavenia automatického zaostrovania so sledovaním, pretože každá situácia si vyžaduje iné nastavenie rýchlosti a citlivosti zaostrovania. Bez správnych nastavení nebude automatické zaostrovanie nikdy fungovať na 100 %.
A ak neovládate zariadenie mobilnou aplikáciou, zapnite v ňom režim V lietadle. Značne tým zvýšite jeho výdrž batérie.
Máte nejaké všeobecné tipy pre outdoorových filmárov?
Dobre sa oblečte. Počasie v horách sa mení z minúty na minútu! Tiež rozhodne odporúčame používať kvalitný batoh pre kameru či fotoaparát vyrobený z nepremokavého materiálu, ktorý ochráni vaše zariadenie v zlom počasí. Navyše dokáže odolať aj istým nárazom a ochrániť tak vybavenie pred poškodením.
Ak sa chystáte do hôr, oboznámte sa so všetkými potenciálnymi rizikami a nevydávajte sa na cestu sami. A ak plánujete navštíviť odľahlejšie miesta, vždy so sebou zoberte sprievodcu.
Hovorí sa, že dobrá príprava tvorí polovicu úspechu. To obzvlášť platí pri zimných aktivitách v horách. Dni sú kratšie, a tak musíte na pľac vyraziť s jasnou predstavou o tom, aké zábery chcete zachytiť. A nech sa pripravíte akokoľvek dobre, počasie vám môže kedykoľvek spôsobiť problémy. Z tohto dôvodu pri plánovaní zimných projektov vždy počítame s časovou rezervou jedného či dvoch dní na snímanie navyše.
„Kolektív filmárov na hone za najlepšími možnými zábermi“
Pochváľte nás v sieti Facebook®
Prihláste sa na odber v sieti YouTube™