„Najdôležitejšou fotografiou v časopise je práve fotografia na obálke, a tá skoro vždy vyobrazuje tvár,“ prezradil Maki Galimberti. „Diváka najviac oslovia tváre, a preto som sa začal špecializovať vo fotografovaní portrétov.“ Maki si vybudoval svoju hviezdnu kariéru na portrétoch a pracoval pre tie najvýznamnejšie talianske časopisy. No potom sa niečo zmenilo.
„Ide o to, že vydavatelia majú v súčasnosti stále menší rozpočet na fotografov,“ vysvetľuje, „a preto teraz skôr spolupracujem s priamymi súkromnými a komerčnými klientmi, čo chcú propagovať svoj imidž či firmu. No ako profesionál potrebujem vidieť zmysel v tom, čo fotografujem. Musím byť pre to zapálený. Takže hoci je pre mňa práca pre firmy dôležitejšia než práca pre časopisy, stále chcem za sebou nechať výnimočný výsledok, ktorý by sa hodil aj na obálky časopisov.“
A tak vznikol projekt Zachytávanie Talianska, v ktorom Maki spája bežných ľudí zo svojej domoviny a zároveň sa k nim správa ako k celebritám.
Podľa Makiho má vyobrazovanie bežných ľudí ako celebrít z obálok časopisov svoje výhody: „Fotografovanie výskumníkov do reklamy pre nemocnicu vie byť oveľa zaujímavejšie, než fotografovanie hercov či popových spevákov. Nachádzanie krásy a hrdosti vo vyobrazovaní bežných ľudí je pre mňa naozaj príjemnou profesionálnou skúsenosťou.“
Pre Makiho je pri snímaní portrétov najdôležitejší dobrý vzťah s ľuďmi, aby dokázal zachytiť ich povahu a najlepšiu stránku. A presne toto nájdete v jeho tvorbe naprieč celou jeho kariérou fotografa. „Áno, je to pravda,“ potvrdil, „lásku k ľuďom premietam do svojej tvorby.“
S ľuďmi sa môžete spájať aj vďaka fotoaparátu α7R III od spoločnosti Sony a jeho systému automatického zaostrovania na oči.
Prezradil: „Úroveň detailov a kvalita fotografií nasnímaných fotoaparátmi α7R III, ktoré používam, je nesmierne dôležitá. No pre portrétového fotografa je tiež obrovskou výhodou, ak sa neskrýva za hľadáčikom. Mám pocit, že keď sa pozerám cez hľadáčik, strácam pozornosť snímaných objektov, pričom neexistuje nič dôležitejšie, než nadviazať s nimi vzťah. A tak radšej dôverujem systému automatického zaostrovania na oči fotoaparátu α7R III a používam jeho zadnú obrazovku. Vtedy sa môžem naplno venovať osobe, ktorú fotografujem.“
Vytvárať vzťahy so snímanými objektmi mu pomáha aj režim tichého snímania fotoaparátu α7R III – funkcia, o ktorej je známe, že pomáha aj hanblivým ľuďom správať sa pred objektívom prirodzenejšie. A o dokonalú kvalitu a ovládanie hĺbky poľa sa Maki stará pomocou dvoch obľúbených portrétových objektívov: FE 24 – 70 mm f/2,8 GM a FE 70 – 200 mm f/2,8 GM. Vďaka tomu, že jeden objektív má nasadený na jednom fotoaparáte a druhý na druhom, môže pohodlne snímať zábery zblízka aj skupinové fotografie.
Makiho fotografie bežných ľudí vyzerajú ako z obálok časopisov aj vďaka tomu, že spolupracuje so štylistom, presne ako pri fotografovaní pre časopis. Divák sa vďaka tomu sústredí na detaily a nenechá sa rozptýliť rušivými prvkami, ktoré fotograf mohol prehliadnuť. „Keď som so štylistom spolupracoval prvýkrát, mal som pocit, že som sa dostal do raja pre fotografov,“ prezradil. „Vďaka upravenému oblečeniu a jemným detailom vyzerali moje fotografie automaticky lepšie. Preto sa to takto snažím robiť zakaždým.“ Pomáha mu s tým aj veľká 3-palcová obrazovka fotoaparátu α7R III, ktorej 100 % zobrazenie prináša oveľa presnejší pohľad na záber než tradičný optický hľadáčik.
V neposlednom rade aj pre Makiho platí, že správne osvetlenie je kľúčové. Pokiaľ ide o osvetlenie pri snímaní fotografií na obálku časopisu, Maki najradšej používa veľký softbox, ktorého svetlo vyváži prirodzené svetlo exteriéru. Príprava je pre Makiho kľúčová. Vysvetľuje: „Preskúmanie lokality je často rovnako dôležité ako dôraz na detaily objektu, pretože pozadie hrá významnú úlohu pri rozprávaní príbehu snímanej osoby. Veď popri snahe zachytiť ľudí tak, aby vyzerali čo najlepšie, je ich príbeh najdôležitejším faktorom. A v tom mi nesmierne pomáha moja výbava.“