Volám sa Olivier Schmitt a som profesionálny fotograf a filmár na voľnej nohe z Francúzska. Po ukončení magisterského štúdia v odbore Umenie a technológie obrazu som pracoval ako technický riaditeľ na celovečerných filmoch, akými sú napríklad Ja, zloduch 2 a Mimoni. Veľmi rád sa stretávam a spolupracujem s ďalšími nadšencami a o svoje početné skúsenosti a poznatky sa delím na svojom kanáli YouTube, ktorý nesie moje meno.
Mal som to šťastie, že som si mohol vyskúšať nový fotoaparát Alpha 7S III, a tak mi napadlo, že sa o svoj každodenný život nezávislého filmára podelím, pričom som ako základ pre scenár použil svoj životný príbeh. Nechcel som predstaviť iba schopnosti fotoaparátu, ale aj emocionálny rozmer a nájsť spôsob, akým by sa diváci mohli stotožniť s hlavnou postavou vo finálnej verzii. Ako miesto snímania som vybral mesto Annecy vo francúzskych Alpách, vďaka čomu som mohol zachytiť rôzne prostredia v nádhernej krajine.
Prirodzene som bol nadšený, že som mohol otestovať fotoaparát Alpha 7S III a obzvlášť som sa tešil na jeho funkciu nahrávania v rozlíšení 4K 120p vo formáte Full Frame. Posledných pár rokov používam fotoaparát Alpha 7 III a ešte nikdy ma nesklamal. Zistil som však, že fotoaparát Alpha 7S III sa vďaka svojim novým funkciám jednoduchšie používa a je efektívnejší aj v teréne. Najmä upravená ponuka je prehľadnejšia a automatické zaostrovanie v reálnom čase je neuveriteľne efektívne, vďaka čomu som nemusel používať systém bočného ostrenia. Vyklápací dotykový displej tiež zjednodušil snímanie v stiesnených priestoroch. A hoci som celý deň snímal na slnku, nemal som žiadne problémy s prehrievaním. Navyše som denne musel použiť len jednu batériu, čo je ešte pôsobivejšie.
Tiež som mal to šťastie otestovať nový objektív 12 – 24 mm f/2,8 G Master a musím povedať, že je absolútne neprekonateľný. Lákalo ma nasnímať ním celý film, ale nakoniec som okrem neho použil aj objektívy 24 mm f/1,4 GM, 16 – 35 mm f/2,8 GM, 24 – 70 mm f/2,8 GM a 70 – 200 mm f/2,8 GM. Tiež som mal príležitosť vyskúšať si objektív 70 – 200 mm na rukoväti Ronin S. Je ťažká, ale výsledok stál za to.
Chcel by som sa podeliť o niekoľko tipov týkajúcich sa práce s týmto fotoaparátom. Istý čas som ako vždy venoval nastaveniu predvolieb na snímanie videí vo voliči režimu. Zistil som, že mi to pomáha šetriť čas a zabezpečuje jednotnosť pri natáčaní rôznych scén. Napríklad 3 predvoľby na snímanie videa väčšinou nakonfigurujem na horné koliesko. Režim 1 mám nastavený na rozlíšenie 4K 25p s kompresiou All-Intra, režim 2 na 4K 100p (keďže snímam vo formáte PAL) s novým kodekom XAVC HS a nakoniec režim 3 mám nastavený na špeciálny profil určený na snímanie v noci. Tiež som si nakonfiguroval tlačidlá skratiek, čo mi zjednodušuje a zrýchľuje prácu.
Čo sa týka samotného snímania, množstvo záberov som nahral proti svetlu, pretože som chcel otestovať dynamický rozsah snímača (hodnotený na viac ako 15 krokov) v 10-bitovom režime 4:2:2. Zistil som, že sa nemusím obávať prepálenia svetlých častí ani rozdielov v expozícii medzi interiérom a exteriérom, pretože tento fotoaparát zvláda dané extrémne zmeny v osvetlení veľmi dobre.
Veľmi som sa pri tomto projekte bavil a navyše som mal skvelú príležitosť vyskúšať si tento nový úžasný fotoaparát. Nech ste akokoľvek skúsení, keď sa obklopíte inými tvorcami, budete sa môcť do svojho projektu ponoriť hlbšie a otvoriť si cestu k novým príležitostiam. Chcel by som sa týmto poďakovať všetkým členom tímu a hercom, bez ktorých by sa tento projekt nikdy neuskutočnil. Ďalším dôležitým bodom je plánovanie snímania. Tento krátky film si vyžadoval viac ako mesiac príprav a organizácie. Takýto typ projektu sa dá zvládnuť len tak, že viac času strávite plánovaním ako nahrávaním v teréne. Verte sebe aj svojim schopnostiam, že dokážete vytvoriť krásny obsah.