Rad EXTRA BASS™
SRS-XB10/XB20/XB30/XB40, GTK-XB5
SRS-XB10/XB20/XB30/XB40, GTK-XB5
Hudobné festivaly spájajú ľudí vďaka mágii hudby a vizuálneho vnímania. Hlboké pulzujúce basy a dynamické osvetlenie spolu vytvárajú pocit kolektívnej eufórie. Rad inovatívnych, prenosných a bezdrôtových reproduktorov EXTRA BASS™ vám tento zážitok prináša až domov, na miesto, kde si spoločne môžete vychutnať jedinečnosť radosti z hudby.
Ľudia už nechcú počúvať hudbu sami. Spolu s rastúcou obľúbenosťou elektronickej tanečnej hudby (EDM) a festivalových šou sa zvyšuje aj záujem o zdieľanie hudobných zážitkov naživo. Použitím technológie EXTRA BASS chceme ľuďom ponúknuť rovnaké zážitky bez toho, aby museli navštíviť živé vystúpenie. Na zachytenie hudobných zážitkov, ktoré na festivaloch prežívate, t. j. zážitkov, ktoré obklopujú a dopĺňajú samotný zvuk, sme funkciu konvenčného reproduktora (jednoduchá reprodukcia hudby) obohatili svetlom a robustným vzhľadom. Výsledkom je bezdrôtový reproduktor s viacerými snímačmi.
Dizajnérsky tím musel pripraviť odpovede na dve zásadné otázky: ako previesť výrazné basové zvuky žánru elektronickej tanečnej hudby do vizuálnej podoby a ako vytvoriť produkty dostatočne odolné na to, aby poskytovali jedinečné hudobné zážitky v akomkoľvek prostredí. Počas skúmania možných riešení sme prišli na odolnú konfiguráciu, ktorá by obsiahla frekvencie dolného rozsahu a hutný a pevný vzhľad. Okrem výraznejšej vizuálnej identity basov v porovnaní s bežnými plochými skriňovými reproduktormi ponúka dizajn EXTRA BASS oblé hrany, vďaka ktorým je táto konfigurácia odolnejšia. Odolný dizajn zahŕňa komplexné produktové charakteristiky a zjednocuje výkonné basy a odolnosť do jednej jednotky.
Osvetlenie obvodu reproduktora je synchronizované so zvukom vychádzajúcim z reproduktorov, čím spája hlboké tóny s odlišnou vizuálnou dimenziou. Zlúčením odolného tvaru s technológiou inteligentného osvetlenia sme vytvorili dizajn, ktorý prenáša zážitok zo zvuku EXTRA BASS na omnoho vzrušujúcejšiu úroveň.
Takuma, hlavný umelecký riaditeľ
Naším cieľom bolo zjednotiť zážitok z hudobného festivalu (zvuk, osvetlenie a vzájomnosť) do produktu, akým je aktívny reproduktor. Kombináciou odolného tvaru s technológiou osvetlenia sme získali to, čo sme hľadali: reproduktor, ktorý na párty prináša život.
Vytvorenie odolného dizajnu s výkonnými basmi a optimálnou prenosnosťou si vyžaduje dokonalé tvary, materiály a ďalšie súvisiace prvky. Na skompaktnenie rôznych súčastí rôznych funkcií do hutného vzhľadu sme nadviazali spoluprácu s technikmi. Jej cieľom bolo testovanie nápadov týkajúcich sa štruktúr skríň a ich optimalizácie tak, aby bol výsledkom našich snáh hladký a zaoblený tvar. Keď sme vytvorili základný tvar, rozhodli sme sa naň použiť dvojitú povrchovú úpravu. Horný povrch je pogumovaný. Guma dodáva exteriéru jednoduchý vzhľad a odolnosť voči poškriabaniu. Hrboľatá štruktúra dolnej časti zas zvýrazňuje odolnosť produktu a jeho priľnavosť, vďaka čomu sa ľahšie prenáša a umiestňuje na rôznych miestach. Spolu so zvýraznením odolného tvaru a dotykom kontrastu prenáša dvojtónová povrchová úprava celý dizajn na úroveň nového funkčného štýlu.
Zásadným bodom pre dizajnérsky tím bol reproduktor, ktorý okrem toho, že predstavuje najdôležitejšiu súčasť hlbokého basového zvuku, musí aj vizuálne dobre zapôsobiť. Ak sme chceli preniesť tento prvok do popredia samotného dizajnu, museli sme zvýrazniť obvod jednotky špecifickým trubicovým osvetlením a vytvoriť mriežku so vzorom otvoru. Táto funkcia umožňuje nielen získať výstup jasného zvuku, ale používateľom zároveň umožňuje vnímať vibrácie reproduktora v prípade akustického tlaku. Týmto prístupom sa zvýrazní účinok basových frekvencií v rámci vizuálneho vnemu. Mriežka má konvexný obrys, ktorý vyjadruje intenzitu vnímaného výkonu smerujúceho z reproduktora. Koncept výkonu je podčiarknutý aj dizajnom použitých farieb, keďže výrazné odtiene SÝTYCH FARIEB udeľujú zvuku úplne novú vizuálnu identitu. Dizajn tak do najjemnejších detailov vizualizuje hlboké tóny úplne novým a atraktívnym spôsobom.
Hibino, manažér dizajnu
Koncepcia bezdrôtových reproduktorových systémov ako interiérových prvkov upadá. Ľudia stále viac vyhľadávajú kompaktné reproduktory, ktoré môžu prenášať a používať na rôznych miestach. Preto sme sa zamerali na vývoj odolného mobilného produktu, ktorý by využili návštevníci kempov, večierkov a iných udalostí, kde je jedným z najdôležitejších atribútov univerzálnosť.
Ak si chcete pozrieť toto video, prijmite súbory cookie na stránke YouTube
Do preferencií súborov cookie sa dostanete v spodnej časti stránky a povoľte „funkčné“ súbory cookie na stránke YouTube.
V EDM je osvetlenie základnou súčasťou rytmu. Na verné napodobnenie atmosféry festivalovej scény sme vytvorili farebnú schému odrážajúcu dynamiku mäkkej hlasitosti hudby. Trubicové osvetlenie, ktoré sa na dosiahnutie chromatického kontrastu mení zo studených na teplé farby, je synchronizované s rytmom hudby tak, aby jeho výsledkom bola pulzujúca paleta svetla – dokonalý doplnok k charakteristickým zvukom EDM.
Vychádzajúc z našej jedinečnej technológie detekcie rytmu sme taktiež vyvinuli algoritmus, ktorý dokáže identifikovať zmeny hudby v reálnom čase. Výsledkom je schéma osvetlenia, ktorá sa voľne prispôsobuje tónu a plynutiu každej skladby a zvýrazňuje pôžitok z hudby formou inteligentného osvetlenia. Táto jednotka tiež vyžaruje na základe hudobnej dynamiky biele záblesky, ktoré však nemajú konštantný vzor, ale sa zrýchľujú a spomaľujú v závislosti od rytmu skladby. Tým sa automaticky vytvárajú dynamické charakteristiky osvetlenia počas koncertu.
Fujiki, dizajnér
Keď navštívite hudobný festival, najviac budete vnímať basy a osvetlenie. Práve pocit vnímania celým telom nás zaujímal najviac. Zisťovanie rytmu a mechanizmus farebných schém vždy boli základom dizajnu osvetlenia, vedeli sme však aj to, do akej miery by bolo pre ľudí dôležité odvodiť skutočné inštinktívne vzrušenie z celkového zážitku.
Žiadny produkt nedokáže vyjadriť to, čo skutočne ponúka, len sám. Preto je komunikácia tak veľmi dôležitá. Dizajnérsky tím, ktorý si je veľmi dobre vedomý tejto skutočnosti, vytvoril logo radu EXTRA BASS, ktoré v sebe skrýva technológiou hlbokých basov a odráža koncept celého radu produktov. V texte názvu EXTRA BASS sa používajú hrúbky čiar rôznych úrovní od tučného a výrazného štýlu písma v slove BASS na zvýraznenie nízkofrekvenčnej dynamiky produktu až po zmenšenie rozstupu jednotlivých znakov na zvýraznenie kompaktného a malého dizajnu produktu. Dôležitú úlohu zohráva aj grafický podklad. Grafika obsahujúca prvky, ktoré vzbudzujú vnímanie zvukov živého predstavenia, podčiarkujú intuitívne prepojenie medzi samotným produktom a zážitkom z hudobného festivalu.
Dizajnéri zamerali svoje úsilie aj na dynamické tvarovanie produktu a vytvorenie pôsobivého tvaru s dôrazom kladeným na basy. Basový výkon, ktorý je jedným z pozoruhodných atribútov produktového konceptu, vytvára aj vlastnosti celkového komunikačného dizajnu.
Matsuda, dizajnér
Balenie zvyčajne kladie dôraz na zvýraznenie tvaru produktu. Pokiaľ však ide o balenie produktov radu EXTRA BASS, rozhodli sme sa akcentovať hlboké tóny hudby. Znamená to, že celá stratégia komunikácie vychádza z tejto myšlienky.
Rad EXTRA BASS vďaka výnimočnému zlúčeniu mohutných basov a inteligentného a dynamického osvetlenia významne presahuje tradičný koncept zvukového systému. Zvýrazňuje nové zameranie: umožniť ľuďom, aby si v maximálnej miere vychutnali radosť z hudby vo väčších skupinách bez ohľadu na to, kde sa práve nachádzajú.
*Dostupnosť produktu sa môže líšiť v závislosti od oblasti a krajiny.