Podrobnosti o príbehu Alpha Universe

Ako fotografujem | Rugby v akcii s Terrym Donnellym

Motiváciu fotografovať športové podujatia čerpám z rôznych príbehov, ktoré sa počas týchto podujatí môžu udiať. Hoci je dianie na ihrisku kľúčové, nejde len oň. Je veľa príbehov, ktoré možno rozpovedať.

Ako ich však rozpovedať fotografiami? Tu je niekoľko postrehov.

Začíname

Bez ohľadu na to, aký šport chcete fotografovať, ak chcete dosiahnuť úspech, musíte dokonale rozumieť danému športu a tomu, ktorým smerom sa hra môže vyvinúť. Musíte dokázať predvídať vývoj hry a byť pripravení vytvoriť skvelú snímku, keď sa vyskytne príležitosť. Na zachytenie skórovania máte len jednu príležitosť.

terry donnelly sony alpha 7RIII širokouhlá snímka ragbyového ihriska pred zápasom so šľahajúcimi plameňmi po stranách ihriska

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 12-24mm f/4 G | 1/500s @ f/4.5, ISO 2000

Pri rýchlych športoch, akým je ragby, priestor na premýšľanie o zmene nastavení fotoaparátu alebo o tom, s ktorým objektívom fotografovať, jednoducho nie je. Musí to byť takmer prirodzený inštinkt a musí to byť založené na chápaní zápasu, vašej výbave a skúsenostiach. Na začiatok je najlepším miestom trávnik. Nájdite si šport, ktorý máte radi, a spoznajte svoje príslušenstvo tým, že budete neustále dookola fotografovať.

terry donnelly sony alpha 9 hráč ragby skáče do vzduchu potom, čo skóroval

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 640

Zachytenie skvelých snímok

Počas zápasu vždy hľadám jednotlivé momenty, ktoré rozpovedia príbeh a vďaka ktorým je snímka mediálne zaujímavá. Keď napríklad fotografujem ragby, hľadám akrobatické spôsoby skórovania, emotívne oslavy alebo najvýraznejšie súboje o loptu, pretože tieto predstavujú skvelé snímky pre sociálne médiá aj významné noviny.

Úspech pri snímaní takýchto skvelých snímok závisí aj od nájdenia vhodnej lokality. Veľkú úlohu tu zohrávajú obmedzenia štadióna, ako aj to, či vás zaujíma len jedno družstvo alebo jeden hráč. Ak napríklad ide o stý zápas hráča alebo je pravdepodobné, že sa by počas zápasu mohol dosiahnuť nejaký míľnik, venujem náležitú pozornosť pozíciám a uhlom, z ktorých snímam, aby som mal najlepšiu možnosť získať dokonalý záber.

terry donnelly sony alpha 9 dvaja protihráči oberajú o loptu hráča ragby pokúšajúceho sa skórovať

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 640

Všetko, čo má byť v správnej výbave

Zvyčajne používam fotoaparáty α9 a α7R III. Fotoaparát α9 podľa mňa dokáže zachytiť všetko. Väčšinou ho používam s objektívmi FE 400 f/2,8 G Master a FE 70 – 200 f/2,8 G Master, aby som zachytil rýchle akcie.

Fotoaparát α7R III používam na širokouhlé zábery s objektívom FE 16 – 35 f/2,8 G Master alebo FE 24 – 70 mm f/2,8 G Master v závislosti od štadióna, kde pracujem, a typu záberu, ktorý chcem dosiahnuť. Niekedy na zábery na diaľku použijem aj fotoaparát α7R III. Umiestnim ho za bránu alebo bránkovú čiaru, aby som zachytil kľúčovú akciu.

Pomocou týchto objektívov som schopný zachytiť každú akciu úplne odvšadiaľ.

terry donnelly sony alpha 9 hráč ragby uteká s loptou a na tvári má odhodlaný výraz

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 1600

Používanie vhodných nastavení

Pri fotografovaní vždy používam manuálnu expozíciu. Expozíciu pred zápasom nastavím podľa trávnika v strede ihriska a potom ju uzamknem na tejto hodnote, takže moje snímky majú počas zápasu konzistentnú expozíciu.

Pri snímaní takýchto rýchlych športov je veľmi užitočný režim nepretržitého automatického zaostrovania. Pomáha mi získať výnimočne jasné snímky, ktoré potrebujem. Takisto používam zaostrovanie pomocou zadného tlačidla a zaostrovanie tlačidlom uzávierky mám vypnuté, čiže tlačidlo uzávierky spúšťa len uzávierku a zadné tlačidlo, zvyčajne AE-L, aktivuje automatické zaostrovanie fotoaparátu. Znamená to, že pri stlačení tlačidla uzávierky nedochádza k žiadnemu oneskoreniu.

terry donnelly sony alpha 9 hráč ragby uteká s loptou

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 200

Keď sa sústredíte na akciu, snažte sa snímať pri rýchlosti 20 snímok/s. Pre mňa to znamená, že mám oveľa viac príležitostí na zachytenie dokonalej snímky vo vrcholnom momente. Zachytiť na snímke loptu alebo zásadnú emóciu je kľúčové. Ak ich nemám, všetka moja ostatná snaha je zbytočná.

Vybrané produkty

ILCE-9

Fotoaparát α9 vybavený vrstveným snímačom CMOS Full-Frame

ILCE-9

ILCE-7RM3

α7R III s 35 mm snímačom Full Frame a automatickým zaostrovaním

ILCE-7RM3

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL70200GM

FE 70 - 200 mm F2,8 GM OSS

SEL70200GM

SEL400F28GM

FE 400 mm F2,8 GM OSS

SEL400F28GM

Súvisiace články

Terry Donnelly
Alpha Universe

Terry Donnelly

Spojené kráľovstvo

„Hoci fotografujem rozličné žánre, nachádzam prieniky medzi schopnosťami, ktoré pre ne potrebujem, čo prispieva ku kvalite mojej práce. Vždy som mal rád rôzne fotografické žánre a som pevne presvedčený, že by sme mali fotografovať to, čo nás najviac baví, pretože to nám pomáha rásť.“

Zobraziť profil


x