terry donnelly sony alpha 9 traja hráči ragby bojujú o loptu

Ako fotografujem | Ragby v akcii

Terry Donnelly

My motivation to take sports images comes from all the different narratives that can surround each event. Although it’s obviously key, it’s not just about what is happening on the pitch; there are so many stories to be told. But how do I go about telling these stories through my photography? Here are just a few insights. Getting started Regardless of what sport you want to photograph, to be successful it is absolutely essential that you understand the sport and the way the play can unfold. You have to be able to anticipate the game play and be ready to take a great shot as the opportunity presents itself, as there will only be one opportunity to capture a goal or a try.

terry donnelly sony alpha 7RIII širokouhlá snímka ragbyového ihriska pred zápasom so šľahajúcimi plameňmi po stranách ihriska

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 12-24mm f/4 G | 1/500s @ f/4.5, ISO 2000

Pri rýchlych športoch, akým je ragby, priestor na premýšľanie o zmene nastavení fotoaparátu alebo o tom, s ktorým objektívom fotografovať, jednoducho nie je. Musí to byť takmer prirodzený inštinkt a musí to byť založené na chápaní zápasu, vašej výbave a skúsenostiach. Na začiatok je najlepším miestom trávnik. Nájdite si šport, ktorý máte radi, a spoznajte svoje príslušenstvo tým, že budete neustále dookola fotografovať.

terry donnelly sony alpha 9 hráč ragby skáče do vzduchu potom, čo skóroval

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 640

Zachytenie skvelých snímok Počas zápasu vždy hľadám jednotlivé momenty, ktoré rozpovedia príbeh a vďaka ktorým je snímka mediálne zaujímavá. Keď napríklad fotografujem ragby, hľadám akrobatické spôsoby skórovania, emotívne oslavy alebo najvýraznejšie súboje o loptu, pretože tieto predstavujú skvelé snímky pre sociálne médiá aj významné noviny.

Úspech pri snímaní takýchto skvelých snímok závisí aj od nájdenia vhodnej lokality. Veľkú úlohu tu zohrávajú obmedzenia štadióna, ako aj to, či vás zaujíma len jedno družstvo alebo jeden hráč. Ak napríklad ide o stý zápas hráča alebo je pravdepodobné, že sa by počas zápasu mohol dosiahnuť nejaký míľnik, venujem náležitú pozornosť pozíciám a uhlom, z ktorých snímam, aby som mal najlepšiu možnosť získať dokonalý záber.

terry donnelly sony alpha 9 dvaja protihráči oberajú o loptu hráča ragby pokúšajúceho sa skórovať

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 640

Všetko, čo má byť v správnej výbave

My regular setup is both the α9 and α7R III. The α9 is my ‘catch all’ piece of kit and I mostly use it with my FE 400 f/2.8 G Master and FE 70-200 f/2.8 G Master lenses capturing high speed action.

I use my α7R III for wide angle shots with the FE 16-35 f/2.8 G Master or FE 24-70mm f/2.8 G Master lens, depending on the stadium I am working and type of shot I am going for. Sometimes I’ll also use the α7R III to shoot remotely, placing it behind a goal or try line ready to capture a key action. Between these lenses I’m ready to cover all of the action wherever I’m positioned.

terry donnelly sony alpha 9 hráč ragby uteká s loptou a na tvári má odhodlaný výraz

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 1600

Používanie vhodných nastavení

I always shoot using manual exposure. I take an exposure reading from the grass at the centre of the pitch before a match starts, and then I will lock my exposure to that, which means that all my images have a consistent exposure throughout the game.

When shooting such a fast-paced sport, the continuous autofocus mode is really useful for helping me get the crystal-clear shots I need. I also use back button focusing, with the focusing disabled on the shutter release button, meaning my shutter release button only fires the shutter, and a rear button, typically AE-L activates the cameras AF. This means there is no delay in the shutter firing when pressing the shutter button.

terry donnelly sony alpha 9 hráč ragby uteká s loptou

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 200

Keď sa sústredíte na akciu, snažte sa snímať pri rýchlosti 20 snímok/s. Pre mňa to znamená, že mám oveľa viac príležitostí na zachytenie dokonalej snímky vo vrcholnom momente. Zachytiť na snímke loptu alebo zásadnú emóciu je kľúčové. Ak ich nemám, všetka moja ostatná snaha je zbytočná.

Terry Donnelly

Terry Donnelly | UK

„Hoci fotografujem rozličné žánre, nachádzam prieniky medzi schopnosťami, ktoré pre ne potrebujem, čo prispieva ku kvalite mojej práce.“

Zaregistrujte sa na príjem bulletinu α Universe

Gratulujeme, máte prihlásený odber bulletinu α Universe

Zadajte platnú e-mailovú adresu

Ľutujeme, vyskytla sa chyba

Gratulujeme, máte prihlásený odber