herec otočený tvárou k fotoaparátu

Ako fotografujem | Zachytávanie fotografií počas natáčania filmov

Christophe Brachet

Možno to vyznie zvláštne, ale fotografovať som sa naučil pod vodou. Do Paríža som prišiel z Martiniku, kde som pracoval ako inštruktor potápania a učiteľ surfingu. K fotografovaniu pre filmy som sa dostal cez Dominiqua Besneharda, slávneho francúzskeho herca/agenta, z ktorého sa stal filmový producent. Dominique mi dal šancu pracovať na filme, ktorý produkoval. V tomto novom fotografickom štýle som využíval už naučené techniky a moja kariéra sa začala rozbiehať.

žena upravujúca účes hercovi

© Christophe Brachet | Sony α7R II + FE 70-200mm f/4 G OSS | 1/320s @ f/4.0, ISO 320

Práca na pľaci

Ako fotograf-samouk pristupujem k filmovým scénam inštinktívne. Pri fotografovaní pod vodou som získal prekvapivo dobrý základ, ktorý viem využiť aj na pľaci. Ak chcete zachytiť snímku pod vodou, musíte byť mimoriadne nenápadní, aby ste náhodou nevyplašili ryby. Verte či nie, pri snímaní na pľaci si na to vždy spomeniem, keďže pracujem v takom limitovanom priestore.

2 herci za stolom počas natáčania scény

© Christophe Brachet | Sony α9 II + 85mm f/1.8 | 1/125s @ f/1.8, ISO 1250

Musím si dávať pozor na to, aby som nikoho nevyrušil a neurobil hluk, ktorý by mohli zachytiť mikrofóny. A preto je funkcia tichej uzávierky mojich fotoaparátov radu Alpha neoceniteľná. Okrem toho, že pri natáčaní nikoho neruším, môžem vďaka nej zachytávať tie najprirodzenejšie okamihy, ktoré si členovia produkčného tímu zamilujú.

Výber správneho objektívu

Pri snímaní používam niekoľko rôznych objektívov, pretože každý z nich ponúka niečo iné.

Ak chcem zachytiť celú scénu alebo akurát stojím v úzkom priestore, siahnem po objektíve FE 24 mm f/1,4 G Master od spoločnosti Sony. Tiež používam objektív FE 35 mm f/1,8, ktorý sa vyznačuje svojou malou veľkosťou a nízkou hmotnosťou.

2 herci v zadymenej scéne

© Christophe Brachet | Sony α9 + 85mm f/1.8 | 1/640s @ f/1.8, ISO 250

Na snímanie portrétov používam objektívy FE 55 mm f/1,8 ZA a FE 135 mm f/1,8 G Master od spoločnosti Sony. Ostrosť oboch objektívov je mimoriadne vysoká, no najradšej mám objektív FE 135 mm f/1,8 G Master, pretože mi pomáha zachytiť neobyčajne ostré snímky s rýchlym a tichým automatickým zaostrovaním.

Získanie dôvery pomocou technológií

Okrem toho, že všetkých na pľaci rešpektujem, dôveru hercov a štábu si získavam aj tak, že im ukazujem snímky, ktoré som stihol zachytiť. Pomocou aplikácie Imaging Edge Mobile od spoločnosti Sony si cez pripojenie Wi-Fi tie najlepšie prenesiem z fotoaparátu do telefónu, takže ich môžem veľmi ľahko ukázať ostatným. Je to skvelý spôsob, ako si s nimi vybudovať vzťah na pľaci a tiež mi to pomôže neskôr, keď ich požiadam, aby mi zapózovali na produkčné snímky.

herec s cigarou hľadiaci do fotoaparátu

© Christophe Brachet | Sony α7R II + 85mm f/1.8 | 1/160s @ f/1.8, ISO 400

Okrem fotoaparátov Alpha 9 a Alpha 7R používam aj fotoaparáty Alpha 7S a Alpha 7S II, ktorých možnosti snímania pri slabom svetle skvele dopĺňajú môj štýl dokumentárnych snímok. Tiež sa už teším na fotoaparát Alpha 7S III a jeho funkcie videa, vďaka ktorým budem môcť okrem fotografií ponúknuť aj pohyblivé zábery zo zákulisia.

maskérka nanášajúca rúž na herečkine pery

© Christophe Brachet | Sony α7S + FE 70-200mm f/4 G OSS | 1/60s @ f/4.0, ISO 2000

Nastavenie a používanie fotoaparátu

Výbava Alpha mi pri vytváraní požadovaných snímok pomáha hneď niekoľkými spôsobmi. Často musím pracovať v úzkych priestoroch či snímať z nezvyčajného uhla, a tak dosť oceňujem veľkosť, hmotnosť a kĺbovú obrazovku fotoaparátov radu Alpha. V porovnaní s digitálnymi zrkadlovkami ide o obrovskú výhodu.

Rovnako tak je pre mňa dôležitá aj rýchlosť zaostrovania. Väčšinou snímam pri veľkých clonách, a tak potrebujem vedieť, že oči snímaného objektu budú maximálne zaostrené. Vďaka automatickému zaostrovaniu na oči môžem snímať aj pri malej hĺbke poľa a oči budú v každom zábere dokonale ostré. Môžem sa tak naplno sústrediť na kreatívnejšie komponovanie snímok, pretože fotoaparát neustále sleduje oči, a to aj na okraji záberu.

herec natáčaný v posteli

© Christophe Brachet | Sony α9 + FE 70-300mm f/4.5-5.6 G OSS | 1/80s @ f/4.5, ISO 4000

Vždy fotografujem v režime manuálnej expozície, aby som mohol nastavenie expozície upravovať podľa seba. Výhodou bezzrkadlového fotoaparátu je to, že cez hľadáčik, ako aj na obrazovke, vždy vidím fotografiu tak, ako bude vyzerať v skutočnosti. Môžem tak kontrolovať expozíciu, vyváženie farieb a hĺbku poľa v reálnom čase pri snímaní.

herec sediaci na vedre

© Christophe Brachet | Sony α7S + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/1250s @ f/2.8, ISO 640

Najčastejšie fotografujem vo formáte JPEG, no pri snímaní fotografií pre filmové plagáty občas prepnem na formát RAW. Všetky čiernobiele snímky zvyčajne zachytávam priamo vo fotoaparáte pomocou čiernobieleho efektu s vysokým kontrastom. Páči sa mi, že môžem zachytiť nádhernú snímku a rovno ju použiť priamo z fotoaparátu bez akýchkoľvek úprav.

Vybrané produkty

Christophe Brachet

Christophe Brachet | France

„Svoj fotoaparát α7S mám rád, lebo je malý a nenápadný, vďaka čomu môžem zachytiť prirodzené okamihy.“

Súvisiace príbehy

Zaregistrujte sa na príjem bulletinu α Universe

Gratulujeme, máte prihlásený odber bulletinu α Universe

Zadajte platnú e-mailovú adresu

Ľutujeme, vyskytla sa chyba

Gratulujeme, máte prihlásený odber